Po vyvrátení TOP 5 mýtov o saunovaní sa budete chcieť saunovať stále

Po vyvrátení TOP 5 mýtov o saunovaní sa budete chcieť saunovať stále
19. júna 2019 Patrik Boďo

To, že saunovanie vo všeobecnosti prospieva, je všetkým veľmi dobre známe. Avšak stále sa nájde pár domnienok, ktoré presvedčenie o výhodách sáun sčasti popierajú. Ide však len o mýty, alebo babské reči predsa len majú čo do seba?

Už viac nebudete váhať!

Vďaka nášmu blogu sme vás už zdokonalili v tom, že wellness je komplexný životný štýl. Tiež sme vás presviedčali, prečo by ste mali čo najrýchlejšie utekať do sauny, ba dokonca, prečo ide len o mýtus, keď niekto tvrdí, že saunovanie je prospešné len v zime. Takýchto nepodložených „povier“ je však ohľadom saunovania celá kopa, preto nám neostáva nič iné, len sa ich snažiť vyvrátiť.

V saune sa chudne

Poďme pekne od podlahy. Mnohí si totiž myslia, že keď sa v saune, pochopiteľne, potia, tak je to super, lebo kilá idú dole. Také jednoduché to ale nie je. Ak po saunovaní vážite menej, je to preto, lebo ste svoje telo odľahčili o vodu, nie o tuk. Podľa odborníkov je možné samotným saunovaním zhodiť len zhruba 300 kalórií. Netreba však zúfať, saunovanie vás perfektne zbaví toxínov, ktoré sú príčinou usadzovania tuku v podkoží, pričom posilňujete metabolizmus, čo je dôležitým krokom v procese chudnutia.

Deti v saune nemajú čo robiť

Blud. V Škandinávskych saunách stretnete rodičov aj s niekoľkotýždňovými deťmi. Deťom sa odporúčajú sauny s nižšou teplotou alebo v klasickej fínskej saune nechať deti sedieť na najnižšej lavicu. Rozdielna je v porovnaní s dospelými aj dĺžka pobytu v saune. Dieťa by malo zotrvať v rozmedzí maximálne 3 až 8 minút. Ochladzovanie po saune by potom malo prebiehať vlažnou vodou. Vo všeobecnosti deťom sauna ale absolútne neškodí.

Sauna zaťažuje srdce

V saune sa cievy rozťahujú a rozosielajú po celom tele väčšie množstvo krvi. Tým sa posilňujú, získavajú väčšiu elasticitu a zaisťujú správne fungovanie krvného obehu. Vďaka tomu sa znižuje aj riziko vzniku kardiovaskulárnych chorôb.

„Dospelým sa odporúča limit približne 15 minút, počas ktorých by ste sa v saune mali zdržať. Vždy ale záleží na vašom aktuálnom stave, nie je hanba odísť zo sauny skôr.“ Karolína Křenková

Do sauny sa nechodí počas menštruácie

V priebehu saunovania cirkuluje krv v tele oveľa rýchlejšie. Z toho dôvodu sa môže stať, že aj menštruačné krvácanie môže byť v dôsledku saunovania silnejšie. Nie je to však nič, čo by väčší tampón alebo menštruačný kalíšok nedokázal vyriešiť.

Nahota nie je nevyhnutná

Návšteva sauny v nahote má svoj hygienický aj zdravotný dôvod. Na tele sa totiž pôsobením tepla kondenzuje voda a pot obsahujúci toxické látky, ktoré cez látku nemajú kam unikať. Vzniká tu aj vlhkosť, v ktorej sa ľahšie množia baktérie. Ak si na sebe necháte plavky, môže sa okrem toho povrch vašej kože nepríjemne podráždiť.

Mýty vyvrátené, hurá do sauny

Obľuba saunovanie z roka na rok rastie. Keď nebudete veriť vyššie uvedeným mýtom, po saunovaní budete túžiť tak v zime, ako aj v lete, bezproblémovo so sebou zoberiete aj deti, pričom vašu najmilšiu nezabrzdia ani „jej dni“. Jednoducho, saunovanie si užijete bez akýchkoľvek podozrení.

Teraz už len ostáva zvoliť miesto, kde si saunovanie a odpočinok pôjdete so svojou rodinou či partnerom užiť. A ak ste to náhodou nevedeli, tak aj v našom penzióne dokážete počas ubytovania dopriať svojmu organizmu plnohodnotné wellness.

Zdroj: wellnessnoviny.cz, vseosaunovani.cz, femme.sk
Foto: istockphoto.com